Årsmötet 17 mars

Som ni kanske sett i programbladet eller i vår aktivitetskalender här på hemsidan så hade vi årsmöte den 17 mars i Riksföreningens lokaler på Åsögatan. Ungefär ett 20-tal medlemmar och styrelsemedlemmar hade samlats för att bland annat rösta igenom kretsens nya stadgar som styrelsen förelade årsmötet, samt rösta fram den nya styrelsen, ny ordförande och ge styrelsen ansvarsfrihet för föregående verksamhetsår.

Mötet flöt på och kommande verksamhetsårs styrelse kommer att bestå av ungefär samma personer som tidigare år, men med lite nya roller.

Ny ordförande för kretsen blev Staffan Willén som tidigare suttit som vice ordförande, Einar Engström blir ordinarie ledamot.

Nyval till styrelsen (på två år):

Agnes Simon (tidigare suppleant)

Följande valda 2014 på två år och sitter alltså kvar:

Einar Engström
Michael Eriksson
Malin Nordeman
Staffan Willén

Följande blev omvalda (som ledamöter på två år):

Lasse Lidgren
Monica Attebrant

Föreläsning Vilda Norden.

Efter årsmötets avslutande så fick vi en bildvisning och föreläsning om Nordens vilda djur av naturfotografen Henrik Karlsson som tillsammans med Jan Pedersen driver just Vilda Norden. Vi fick ett smakprov på de bilder som de kommer använda i sitt bokprojekt som ingår i Vilda Norden. Det var fantastiska bilder och ett mycket uppskattat föredrag.

2015-03-17 20.15.02

2015-03-17 20.14.48

Inom en kort tid kommer verksamhetsberättelsen för 2014 och verksamhetsplan för 2015 att komma upp här. Vi tackar för ett bra årsmöte och föredrag!