Cykelkarneval 17:e september 2017!

Årets cykeldag i Stockholm!

På söndag 17 september är bilfria dagen i Stockholms centrum. Dessutom är det många cykelaktiviteter.

För barnfamiljer: ”Kidical Mass”

Den globala rörelsen Kidical Mass kommer till Stockholm igen. Alla cykelfordon är välkomna: tvåhjulingar, trehjulingar, springcyklar, sparkcyklar, vuxencyklar med barnstol, lådcyklar osv. Det är barnen på hjul som är i fokus. Kom till Strömgatan vid  kl ??.00 vid Café Opera! www.facebook.com/events/1293340167350540/

Lastcykelmässan

Lastcykel klarar vardagstransporterna, skjutsa barn och handla mat i tätort. Kom och provcykla på Norrbro från 10.00.

STHLM Cykelkarneval

För fjärde året i rad cyklar vi genom gator och torg tillsammans för att förvandla vårt vackra Stockholm till en cykelstad. Alla är välkomna, på vilket fordon som helst, bara det drivs med muskelkraft. Ung som gammal, långsam som snabb, mästare liksom nyfrälsta,

Karnevalståget avgår 14.00 från Norrbro, framför Riksdagshuset. Karnevalseventet börjar redan 10.00 på Norrbro  med lastcykelmässa, pimpa-din-cykel, pimpa-dig-själv, gör-det-själv-cykelmek och utställning. Man kan testa en-hjuling och armcykling.

När karnevalståget kommit tillbaks lägger vi i nästa växel och bjuder på trickcykelshow och live karnevalsmusik på scen. Det kommer finnas att dricka och Food Bikes för den som är hungrig eller törstig.

Läs mer: www.cykelkarneval.com, @STHLM.Cykelkarneval

Arrangör för Cykelkarnevalen är Naturskyddsföreningen i Stockholms län. Kontaktpersoner: Karnevalsgeneral: Cècile Everett, 0730- 58 21 31,
Tomas Bergenfeldt, 0705 – 56 16 31, tomas@bergenfeldt.se